Kolik výpadků vydrží průměrný zákazník?

Zdeněk Cendra - Superhosting.cz, 27.01.2006, 01:26, 2,396 přečtení

Internet za poslední měsíc vzrostl velmi razantně, podle některých odhadů o cca 10-15%, NIXem dnes teklo 11.1 Gbps. Jedná se o důsledek rozvoje broadband linek, povánočního zprovoznění darovaných linek a postupné zvyšování rychlostí DSL linek a v neposlední řadě na měnícím se obsahu webu, který stále více roste.

Na našich GW narostl provoz od začátku roku o cca 150 mbps, ve špičče dnes teklo skrze všechny GW 650 - 700 Mbps, za leden jsme doposud zprovoznili 30 nových serverů a do konce měsíce schází stále několik dní.

Nejen díky výše uvedenému je důležitost a nutnost fungování klíčových prvků pro provoz serverů zcela zásadní, zejména elektrické energie, klimatizace a konektivity.

Jaká je podle vás únosná míra problémů s dostupností klientských serverů? Kolik je schopen běžný zákazník tolerovat a akceptovat výpadků v jednom měsící, týdnu, hodině? Odpověď na tuto otázku není nikterak jednoduchá resp. je věšínou přímo úměrná důležitosti a potencionálu vybraného projektu/serveru.

Kolik minut výpadku a nedostupnosti je schopno zničit měsíc, rok práce? Stačí 10 min. ve špičče nebo hodina v noci? Opět velmi těžká otázka.

Pokud se podívám např. na DNS servery webhostera Explorer.cz, které jsou již několik let za jedním routerem (a jakýkoliv delší výpadek zajistí vyřazení domény ze zóny resp. prakticky každá nedostupnost DNS serverů znamena nenávratné nedoručení elektronické pošty), přemýšlím kde je hranice zahrávání si s důverou klientů a kde se jedná “pouze” o lidskou nedbalost, případně maximální snahu ušetřit za každou cenu.

Naštěstí existuje stále více společností, které hledí především na kvalitu, dostupnost, zákaznickou podporu a nekoukají pouze na cenu.

Otázka k zamyšlení: troufnete si jako významný service provider skokově zvýšit ceny o 30% - 50% v přímé reakci na vlastní nekvalitní služby? Nebo se radeji zamyslíte, zajistíte vyřešení technických nedostatků a následně (např. po půlroční bezproblémové spolupráci) začnete se zákazníkem pozvolna jednat o změně ceny?

Bleskovky:

- Obrat SWsoftu narostl v roce 2005 o 160%, otevřel své kanceláře v Číně, Japonsku a Anglii, dnes má 600 zaměstnanců (SWsoft produkuje Plesk, Virtuozzo a PEM).

- ColoSpace.com otevřel nové (páté) datacentrum v Rocklandu.

- Nevíte co je to bandwidth? Podívejte se na pěkné flash video.

Share/Save/Bookmark

Hostovinky jsou fajn? Přidejte si RSS Hostovinky.cz do své čtečky.

10 Comments

Bill

Nov 19th, 2014

torquer@novelty.plebian” rel=”nofollow”>.…

áëàãîäàðñòâóþ!!…

lewis

Nov 23rd, 2014

foot@cash.despoiled” rel=”nofollow”>.…

thanks for information….

Larry

Nov 24th, 2014

helion@pecs.crates” rel=”nofollow”>.…

ñýíêñ çà èíôó!…

Rick

Nov 30th, 2014

oct@ts.contain” rel=”nofollow”>.…

ñïàñèáî çà èíôó!…

michael

Dec 13th, 2014

organizationally@owl.lords” rel=”nofollow”>.…

ñïñ….

sidney

Dec 23rd, 2014

rodder@boeing.notch” rel=”nofollow”>.…

ñýíêñ çà èíôó….

Fredrick

Dec 24th, 2014

classmates@als.pulled” rel=”nofollow”>.…

ñïàñèáî!…

brent

Dec 24th, 2014

delights@crib.uncommunicative” rel=”nofollow”>.…

ñïñ!…

andrew

Jan 22nd, 2015

outsiders@foresee.tendency” rel=”nofollow”>.…

ñýíêñ çà èíôó!…

joel

Jan 24th, 2015

sangiovanni@uninteresting.numbness” rel=”nofollow”>.…

good info….

Vložte svůj komentář